IM

IM#1.2 პროდუქტების, სერვისების და პროცესების ინოვაცია

Product, service and process innovations #2

ინოვაციური ორგანიზაცია შეიმუშავებს საქმიანობის წარმართვის (ბიზნეს) მოდელს, რომელიც დაფუძნებულია: ორგანიზაციის უნიკალურ შესაძლებლობებზე, შიდა ორგანიზციულ პროცესებზე, შიდა და გარე პარტნიორებთან ურთიერთობაზე და მათ მიერ აღიარებულ ღირებულების შექმნაზე.

ბიზნეს მოდელის შესაბამისად განისაზღვრება ორგანიზაციის სტრატეგია, ორგანიზაციის მისიის შესრულებისთვს და სტრატეგიული მიზნების მისაღწევისთვის.

ორგანიზაციული განვითარების სტრატეგიის შესაბამისად,  ორგანიზაცია ოპერირების პროცესების საშუალებით, უზრუნველყოფს პროდუქტების და სერვისების წარმოებას.  ორგანიზაციის აქტივში არსებული მატერიალური და არამატერიალური რესურსების უნიკალურობა და კონკურენტების მიერ მისი კოპირების სიძნელე, განსაზღვავს კონკურენტიანობას და წარმატებას.

A product innovation is the introduction of a good or service that is new or has significantly improved characteristics or intended uses; a process innovation refers to the implementation of a new or significantly improved production or delivery method. Evidence from firm innovation surveys suggests that the share of firms with a product or process innovation varies significantly across countries and that firms often adopt mixed modes of innovation, meaning that they combine product and process innovations. (#)

პროცესების გაუმჯობესება და ინოვაციური მართვის მეთოდების დანერგვა, თანამედროვე დინამიურ,  ინფორმაციულ სამყაროში სულ უფრო კრიტიკული ხდება. კონკურენტული უპირატესობის მოპოვება შეუძლებელია, არსებული, პერსპექტიული და სტრატეგიული პარტნიორებისთვის, ახალი ღირებულების შექმნის და შეთავაზების გარეშე. (კლიენტი უნდა განიხილებოდეს პარტიორად). ინოვაციების მართვის მეთოდები ეფექტურს ხდის პროცესების წარმართვის აქტივობებს.

Innovative organisations have clear statements of Vision, Objectives and Values that allow them to set strategies and plans for achieving their Mission. These strategies and plans set out the organisation’s objectives and targets and it is the organisation’s’ key processes that will deliver those organisational goals and Critical Success Factors (CSF’s) –   წყარო

თავის მხრივ პროცესი წარმოადგენს აქტივობების თანმიმდევრობას, რომელიც იღებს საწყის მონაცემებს, ორგანიზაციული რესურსების ინვესტირებით ამუშავებს მას – რესურსებს გარდაქმნის ღირებულებაში, ქმნის და გასცემს წარმოებულ პროდუქტს.  თავის მხრივ ერთი პროცესის შედეგი შეიძლება იყოს სხვა ერთი ან რამოდენიმე პროცესის დაწყების აუცილებელი მონაცემი. პროცესის შედეგი შეიძლება იყოს ფიზიკური ობიექტი – საგანი, ინფორმაცია, მონაცემები ან გადაწყვეტილება. (a process includes the input, activities, output and the resources required). აქვე უნდა შევნიშნოთ რომ ინოვაციები შეიძლება ეხებოდეს როგორც პროდუქტის/სერვისის ასევე მის საწარმოებლად საჭირო პროცესების გაუმჯობესებას.

milkprocess

ერთი სახის  ინოვაციამ შეიძლება სხვა სახის ინოვაციების განვითარები პირობები შექმნას, მაგ.  3G მობილური ქსელი სერვისის ინოვაციის  მაგალითია, რომელმაც დასაბამი მისცა ინოვაციური პროდუქტის – სმარტფონების განვითარებას.

პროდუქტების, სერვისების და პროცესების ინოვაციების მაგალითები:

შემდეგ სტატიებში განვიხილავთ: ინკრემენტულ და რადიკალურ და არქიტექტურულ და მოდულურ ინოვაციებს

დამატებითი საკითხავი:

  1. PROCESSES, PRODUCTS & SERVICES  – აუცილებელი
  2. Business Model Vs. Business Strategy – რეკომენდირებული
  3. Defining the terms: Vision, Mission, Goals and Objectives – რეკომენდირებული
  4. Vision, Mission, Goals and Objectives: What’s the Difference? – რეკომენდირებული
  5. Mission Statement vs. Vision Statement – რეკომენდირებული
  6. Types of Innovation #1
  7. Product and process innovation #1

Infographic: Facebook Apps Most Popular, Google Has Strongest Overall Presence | Statistaტესტი:

  1. რატომ განსაზღვრავს ორგანიზაციის აქტივში არსებული მატერიალური და არამატერიალური რესურსების უნიკალურობა და კონკურენტების მიერ მისი კოპირების სიძნელე, ორგანიზაციის კონკურენტიანობას და წარმატებას ?
  2. რას წარმოადგენს პროდუქტების   ინოვაცია ? მოყვანეთ მაგალითი.
  3. რას წარმოადგენს სერვისების ინოვაცია ? მოყვანეთ მაგალითი.
  4. რას წარმოადგენს პროცესების ინოვაცია ? მოყვანეთ მაგალითი.

Advertisements

6 thoughts on “IM#1.2 პროდუქტების, სერვისების და პროცესების ინოვაცია

  1. Pingback: IM#1.1 ინოვაციები და ინოვაციების მართვის კონცეფცია – Catching the Wave

  2. Pingback: IM#1.1 ინოვაციები და ინოვაციების მართვის კონცეფცია – Catching the Wave

  3. Pingback: SE#9.1 Software evolution | The Digital Times

  4. Pingback: IM#1.1 ინოვაციები და ინოვაციების მართვის კონცეფცია | IN@TIMES

  5. Pingback: RM#1.1 რისკების მართვა (Risk Management) | IN@TIMES

  6. Pingback: BMC#3.1 მომხმარებელს და ღირებულებას შორის კავშირები (Channels) | IN@TIMES

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s